Το
σχέδιο Matrix, επίσης γνωστό και ως αναγκάζων σχέδιο Matrix, βασίζεται σε μια
δομή αποζημίωσης που έχει συγκεκριμένο πλάτος και βάθος για τις οποίες οι διανομείς θα
αποζημιωθούν. Αν και υπάρχουν πολλές παραλλαγές αυτού του σχεδίου
αποζημίωσης, η βασική ιδέα παραμένει η ίδια.
εξίσωση που διακρίνετε από το πλάτος επι το βάθος του σχεδίου (δηλαδή πλάτος x βάθος). Για παράδειγμα, ένα 3 x 5 σχέδιο σας προτείνει να χορηγήσετε μόνο ένα μέγιστο αριθμό 3 διανομέων στην πρώτη σας γραμμή και έχετε τη δυνατότητα να κερδίσετε προμήθειες μέχρι 5 επίπεδα βάθος.
Επειδή υπάρχει ένα περιορισμένο πλάτος σε αυτή τη δομή αποζημίωσης, οι διανομείς καλούνται να βοηθήσουν τα downline μέλη τους προκειμένου να καταφέρουν να αναπτύξουν τον οργανισμό τους. Επιπλέον, οι όποιες νέες προσλήψεις που πραγματοποιούνται μετά την πληρότητα της πρώτης σας γραμμής τοποθετούνται κάτω από έναν από τους ήδη υπάρχοντες διανομείς downline σας. Η διαδικασία αυτή αναφέρεται συνήθως ως "διάχυση", η οποία χρησιμοποιείται επίσης στον δυαδικό σχέδιο. Το κύριο πλεονέκτημα της ιδέας αυτής είναι ότι δημιουργεί ένα στοιχείο της ομαδικής εργασίας, όπου ορισμένοι διανομείς εντός του οργανισμού σας μπορούν να εργαστούν από κοινού με αμοιβαία οφέλη.
Η αναγκαστική δομή Matrix επιτρέπει στους διανομείς να υποστηρίξουν νέες προσλήψεις βαθύτερα στο δίκτυό τους, αφού στην πρώτη γραμμή τους είναι πλήρης. Παραδοσιακά, οι νέοι αντιπρόσωποι τοποθετούνται αυτόματα στην επόμενη διαθέσιμη θέση, ωστόσο, πιο πρόσφατα, τα σχέδια έχουν αναπτυχθεί για να επιτρέπουν σε διανομείς να αποφασίσουν πού θέλουν να τοποθετήσουν αυτοί τους νέους διανομείς. Αυτή η πρόσφατη τροποποίηση έχει κάνει αυτή η δομή πιο ελκυστική, καθώς δίνει στους διανομείς περισσότερο έλεγχο επί των δραστηριοτήτων τους και αυξάνει την ποσότητα της ομαδικής εργασίας.
Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του σχεδίου Matrix σε σχέση με το σχέδιο Unilevel και το σκαλοπάτι Breakaway είναι ότι από τη στιγμή που η πρώτη σας γραμμή είναι πλήρης, εστιάζετε στο να αναπτυχθεί η πρώτη γραμμή των διανομέων σας και βοηθώντας τους να βρουν και να εκπαιδεύσουν την πρώτη γραμμή των διανομέων τους και ούτω καθεξής.
Μια ενδεχόμενη αποτυχία του σχεδίου Matrix είναι ότι σε γενικές γραμμές το ύψος των προμηθειών που καταβλήθηκαν σε κάθε επίπεδο είναι μεταβλητό. Ως εκ τούτου υπάρχουν περισσότερα κίνητρα για τους διανομείς να βοηθούν μερικά επίπεδα downline τους, αλλά όχι τους άλλους. Επιπλέον, ορισμένα σχέδια είναι αρκετά πλατιά και μπορεί να σας ζητηθεί να συμπληρώσετε 6 ή περισσότερες θέσεις πρώτης γραμμής πριν από την παροχή βοήθειας στην πρώτη σας γραμμή ώστε να αναπτύξουν την οργάνωσή τους. Ένα άλλο μειονέκτημα με τις μεταβλητές προμήθειες είναι ότι ενώ προσφέρει κάποια κίνητρα είναι δύσκολο να εξηγηθούν οι προοπτικές τους στους νέους υποψήφιους.
Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε στον κλάδο του ΔΜ στα τέλη της δεκαετίας του '80 ανακάλυψε ότι ο μέσος διανομέας προσλαμβάνει λιγότερο από 3 διανομείς. Αυτό καθιστά το σχέδιο Μatrix πολύ πιο δύσκολο για το μέσο διανομέα για την πλήρωση της πρώτης τους γραμμής , ειδικά σε μερικά από τα ευρύτερα σχέδια (π.χ 6 Χ 5). Από τη μελέτη αυτή, τα προγράμματα παροχών έχουν αναπτυχθεί για να βοηθήσουν ακόμη και το μέσο δικτυωτή να είναι επιτυχής. Τα βελτιωμένα σχέδια περιλαμβάνουν το δυαδικό πρόγραμμα, το οποίο απαιτεί μόνο από εσάς να υποστηρίξετε τις 2 πρώτες γραμμές των διανομέων έτσι λοιπόν το καθιστά πιο εφικτό ακόμη και για το μέσο όρο των διανομέων.
Κατά την επανεξέταση των σχεδίων αποζημίωσης, ιδιαίτερα για το σχέδιο Matrix, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι όσο στενότερο και βαθύτερο το σχέδιο, τόσο πιο υποστηρικτικοί θα είναι οι upline σας. Για παράδειγμα, ένα 2 x 12 σχέδιο ενθαρρύνει την ομαδική εργασία και υποστήριξη από τους upline διανομείς σε σχέση με ένα 6 x 4 σχέδιο. Να σημειώσουμε επίσης ότι εξαιτίας του παραπάνω κάποιες εταιρείες δίνουν ένα διαφορετικό κίνητρο ανάλογα σε κάθε επίπεδο προκειμένου να ενδυναμώσουν την προσπάθεια βοήθειας όσο το δυνατόν σε χαμηλότερα επίπεδα.
Επίσης προκειμένου να γίνει πιο ελκυστικό ένα σχέδιο Matrix , ορισμένες εταιρείες έχουν προσθέσει κάποια "μπόνους στο άπειρο» και «συλλογικές συμπιέσεις " επιτρέποντας στους σκληρά εργαζόμενους διανομείς να κερδίσουν προμήθειες και στα επίπεδα έξω από το βάθος του σχεδίου. Επειδή κάθε πρόγραμμα αντιστάθμισης είναι διαφορετικό, δεν θα μπούμε σε αυτές τις λεπτομέρειες, καθώς δεν είναι απαραίτητα εφαρμόσιμες σε όλα τα σχέδια Matrix. Θα πρέπει όμως να ληφθεί υπόψη ότι, ενώ μια σειρά από αυτά τα επιδόματα είναι πολύ ελκυστικά, μόνο ένα μικρό ποσοστό των διανομέων θα έχουν επιτυχία στο να τα κερδίσουν.
Συνοπτικά, τα προγράμματα αποζημίωσης Matrix έχουν τη δυνατότητα να είναι πολύ ανταποδοτικά τόσο στους νεοεισερχόμενους όσο και στους εργοδότες αρκεί να έχει γίνει κατανοητό το σύνολο του σχεδίου. Όπως και οι περισσότερες δομές αποζημίωσης αυτό το μοντέλο δεν προσφέρει τη δυνατότητα να κερδίσετε ένα πολύ υψηλό εισόδημα, αν δεν είστε πρόθυμοι να μπείτε σε δράση.
Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε και αλλού θα σας ενθαρρύνουμε να μην ενταχθείτε σε μια εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ που βασίζεται αποκλειστικά στο πρόγραμμα αντιστάθμισης. Ειδικότερα, τα προϊόντα, η πρακτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου και αν η εταιρεία έχει ένα αποδεδειγμένο ιστορικό θα πρέπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη.
Δείτε επίσης :
Σχέδιο Σκαλοπατιών Βήμα (Breakaway)
Πολυεπίπεδο Σχέδιο Αποζημίωσης (Unilevel)
Το πρόγραμμα αντιστάθμισης