Πώς ξεκίνησε το MLM (Δικτυακό Μάρκετινγκ) και αναπτύχθηκε ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες του πελάτη και του επιχειρηματία. Είναι συναρπαστικό!
Μια εταιρία που δημιουργεί ένα προϊόν πρέπει να κάνει ευρέως γνωστό αυτό το προϊόν. Οι οργανώσεις πωλήσεων που αποτελούνται από μεμονωμένους πωλητές ήταν (και είνα
ι ακόμα) η ραχοκοκαλιά των επιχειρήσεων.
Ο αριθμός των πωλητών στις Ηνωμένες Πολιτείες άρχισε να αυξάνεται γρήγορα ξεκινώντας προς τα τέλη του 1800.
1861: 1000
1869: 50.000
1885: 100.000
1903: 300.000
1860 - Οι πωλητές που ταξίδευαν ήταν γνωστοί ως ντελάληδες, μικρέμποροι, πραματευτές και παραγγελιοδόχοι. Μερικοί από αυτούς τους πρώην μικρέμπορους δημιούργησαν εκπαιδευμένες οργανώσεις πωλήσεων. Εάν δεν υπήρχε η επιρροή τους, πολλά από τα εταιρικά ονόματα που μας είναι οικεία σήμερα ίσως να μην ήταν ποτέ.
- Ο Henry Heinz, ένας πρώην μικρέμπορος, δημιούργησε μια οργάνωση 400 πωλητών για να πουλήσει διάφορα φυτικά προϊόντα, όπως το κέτσαπ και τα τουρσιά, στους ανθρώπους που δεν μπορούσαν να καλλιεργήσουν τα δικά σου.
- Ο Asa Candler, ένας άλλος πρώην μικρέμπορος, έχτισε μια δύναμη πωλήσεων για να πουλήσει το σιρόπι κόκα κόλα στα εστιατόρια αφού αγόρασε τη συνταγή από τον φαρμακοποιό John Pemberton για $2300 το 1886.
Από αυτές τις οργανώσεις προήρθαν εταιρίες που επέτρεψαν στους πωλητές τους να έχουν τη "δική τους" επιχείρηση.
1868 - Ο J.R. Watkins ίδρυσε την J.R. Watkins Medical Company, μια από τις πρώτες εταιρίες φυσικής-θεραπείας της Αμερικής όπου συνεργάτες εμπορευόντουσαν άμεσα στους καταναλωτές.
1890 - Ο David McConnel άρχισε την Εταιρία Αρώματος Καλιφόρνιας, που έδρευε στη Νέα Υόρκη. Το 1906 είχε 10.000 αντιπροσώπους πωλήσεων που πουλούσαν 117 διαφορετικά προϊόντα. Η Εταιρία Αρώματος Καλιφόρνιας άλλαξε το όνομά της στα προϊόντα Avon το 1937.
1905 - Ο Alfred C. Fuller ήταν ένας άλλος πρώην μικρέμπορος που επηρέασε πολύ τις μελλοντικές οργανώσεις πωλήσεων. Ο Fuller ξεκίνησε την Fuller Brush Company και προσέλαβε 270 εμπόρους σε όλες τις ΗΠΑ για να ακολουθήσουν το επιχειρηματικό του σχέδιο όπου δούλευαν αποκλειστικά με προμήθειες. Μέχρι το 1919, η Fuller Brush Company είχε κάνει $1 εκατομμύρια σε πωλήσεις - μέχρι το 1960, $109 εκατομμύρια.
1931 - Ο Frank Stanley Beveridge ήταν ο πρώην αντιπρόεδρος των πωλήσεων της Fuller Brush Company. Αυτός και η Catherine L. O'Brien ίδρυσαν τα Οικιακά Προϊόντα Stanley. Επηρεασμένος από τις οικονομικές δυσκολίες της μεγάλης οικονομικής κρίσης, ο Frank και η Catherine προέβλεψαν μια ευκαιρία για τους ανθρώπους να αρχίσουν τις επιχειρήσεις τους με ελάχιστη επένδυση, πουλώντας προϊόντα που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν καθημερινά. Αυτό το όραμα προφανώς το πήρανε από την Fuller Brush Company. Η εταιρία Stanley Home Products πουλούσε καθαριστικά για το σπίτι, βούρτσες, και σφουγγαρίστρες. Μερικοί έμποροι του Stanley άρχισαν τις επιδείξεις σε λέσχες και οργανώσεις αντί σε άτομα για να αυξήσουν τον όγκο πωλήσεων. Άλλοι έμποροι του Stanley ακολούθησαν γρήγορα αυτήν την ιδέα ως τρόπο για να μεγιστοποιήσουν την παρουσίαση πώλησης. Αυτοί οι έμποροι πήραν την ιδέα της "λέσχες και οργανώσεις" στα σπίτια βάζοντας τον ιδιοκτήτη του σπιτιού να προσκαλεί φίλους και συγγενείς ... και έτσι γεννήθηκε το "πάρτι στα σπίτια".
Η Stanley Home Products έγινε η εκπαιδευτική βάση για πολλούς γνωστούς ηγέτες εταιριών. Mary Kay Ash, ιδρυτής της εταιρίας καλλυντικών Mary Kay - Brownie Wise της Tupperware Jan και Frank Day, ιδρυτές των καλλυντικών Jafra και Mary Crowley, ιδρυτής των Home Interiors - όλοι έλαβαν από τις πρώτες τους εκπαιδεύσεις ως διανομείς των Stanley Home Products - της εταιρίας Fuller Brush.
1934 - O Carl Rehnborg άρχισε την Εταιρία Βιταμινών Καλιφόρνιας πουλώντας αυτό που είναι σήμερα γνωστό ως συμπληρώματα βιταμινών. Το 1939 η εταιρία άλλαξε το όνομά της σε Nutrilite Products Company, INC.
1945 - Η Nutrilite υπέγραψε συμβόλαιο με την Mytinger & Casselberry για να γίνει ο αποκλειστικός διανομέας στην Αμερική των προϊόντων Nutrilite. Η Mytinger & Casselberry δημιούργησε το πρώτο καταγεγραμμένο πλάνο μάρκετινγκ MLM. Δούλευε ως εξής: Ένας διανομέας Nutrilite αγόραζε τα προϊόντα του με έκπτωση 35%. (Πχ: ένας διανομέας αγόραζε ένα κουτί βιταμινών 13€ και τις πουλούσε 20€ = κέρδος 7€.)
Για να ενθαρρύνει το διανομέα να πουλήσει περισσότερο, η Nutrilite πλήρωνε ένα πρόσθετο μηνιαίο μπόνους 25% στις συνολικές πωλήσεις. 20 πελάτες Χ 13€ (χονδρική τιμή) = 260€ X 25% = 65€ κέρδος.
Μόλις ο διανομέας αποδείκνυε ότι μπορούσε να βρει 25 πελάτες είχε την άδεια για να γίνει ΑΜΕΣΟΣ διανομέας - που σήμαινε ότι θα μπορούσε να βρει άλλους που ήθελαν να πουλήσουν τα προϊόντα Nutrilite και στη συνέχεια αγόραζαν τα προϊόντα τους από αυτόν. Στην ουσία, μόλις αποδείκνυε ότι μπορούσε να βρει πελάτες έπαιρνε "προαγωγή" και του επιτρεπόταν να βρει άλλους διανομείς και να τους εκπαιδεύσει να βρίσκουν πελάτες. Σαν κίνητρο για να εκπαιδεύσει τους διανομείς του καλά, μόλις αυτός και οι διανομείς του συγκέντρωναν 150 πελάτες, λάμβανε ένα πρόσθετο 2% του συνολικού όγκου πωλήσεων.
Αυτό δεν είναι μια πυραμίδα - είναι ένα σύστημα διαχείρισης βασισμένο σε ποσοστά. Αυτοί που πουλούσαν τα περισσότερα κουτιά βιταμινών έπαιρναν υψηλότερη ανταμοιβή από εκείνους που πουλούσαν λίγα. Το σχέδιο μάρκετινγκ MLM ήταν απλά μια επέκταση της αμοιβής παραγωγής της Fuller Brush Company. Με το MLM (Δικτυακό Μάρκετινγκ), η εταιρία θα μπορούσε να παρακινήσει έναν πωλητή για όχι μόνο να πωλήσει περισσότερα προϊόντα, αλλά και να εκπαιδεύσει άλλους να πουλήσουν περισσότερα προϊόντα.
1945 - Ο Earl Tupper δημιούργησε μια σειρά εύκαμπτων, ελαφριών πλαστικών εμπορευματοκιβωτίων με καπάκια που σφράγιζαν σφιχτά. Άρχισε να πουλάει τα προϊόντα του μέσω των συμβατικών καταστημάτων λιανικής, αλλά συνειδητοποίησε ότι τα προϊόντα χρειάζονταν επίδειξη. Ο Earl Tupper τότε συνεργάστηκε με τον Brownie Wise (που ήταν με την Stanley Home Products) και ξεκίνησε το Πάρτυ στα Σπίτια της Tupperware, που τώρα είναι μία εταιρία δισεκατομμυρίων δολαρίων και λειτουργεί σε 40 χώρες
1949 - Ο Rich DeVos και o Jay Van Andel (φιλαράκια από το γυμνάσιο και συνεργάτες) επέστρεψαν από τη στρατιωτική τους θητεία και έγιναν διανομείς για τα συμπληρώματα βιταμινών Nutrilite το 1950. Μετά από ένα σύντομο δίλημμα με τη Nutrilite το 1959, και οι δύο εγκατέλειψαν την εταιρία και σχημάτισαν την εταιρία Amway. Το 1972 Amway αγόρασε τη Nutrilite.
1956 - Ο Δρ Forrest Shaklee ανέπτυξε μια μέθοδο με την οποία μπορούσαν να βγάλουν μέταλλα από τα λαχανικά και χρησιμοποίησε το MLM (Δικτυακό Μάρκετινγκ) για να διανείμει τα προϊόντα του.
1963 - Η Mary Kay Ash δημιουργεί την εταιρία Mary Kay Cosmetics. Μέχρι το 1996, οι πωλήσεις της εταιρίας ήταν πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
1975 - Το FTC (η Ομοσπονδιακή Εμπορική Επιτροπή) έκανε μήνυση στην εταιρία Amway ότι λειτουργούσε ένα σχέδιο πυραμίδας.
1979 - Ένας δικαστής διοικητικού νόμου αποφάσισε ότι το πρόγραμμα πολυεπίπεδου μάρκετινγκ της Amway ήταν μια νόμιμη επιχειρηματική ευκαιρία, σε αντίθεση με μία πυραμίδα.