Δικτυακό Μάρκετινγκ - MLM: Τι είναι το Δικτυακό Μάρκετινγκ (MLM) με απλά λόγια!

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Τι είναι το Δικτυακό Μάρκετινγκ (MLM) με απλά λόγια!




MLM είναι αρχικά των λέξεων “multi-level marketing” (πολυεπίπεδο μάρκετινγκ) που είναι επίσης γνωστό ως δικτυακό μάρκετινγκ. Το ΜLM δεν είναι ένας ΤΥΠΟΣ επιχείρησης, αλλά ένας ΤΡΟΠΟΣ επιχείρησης….

Οι επιχειρήσεις MLM, στα περισσότερα σημεία, δε διαφέρουν από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που κατασκευάζουν ή διανέμουν προϊόντα. Η βασική διαφορά είναι στον
τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις MLM διαφημίζουν και διανέμουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Αντί να κάνουν διαφημιστικές καμπάνιες και να έχουν το δικό τους προσωπικό πωλήσεων (υπαλλήλους), οι επιχειρήσεις MLM πληρώνουν ανεξάρτητους διανομείς για να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Οι πωλήσεις τους βασίζονται στις προσωπικές συστάσεις και την υποστήριξη του διανομέα MLM.

Αλλά το MLM είναι περισσότερα από μόνο άμεσες πωλήσεις. Πηγαίνει τις άμεσες πωλήσεις ένα βήμα παραπέρα : πληρώνει επίσης επιπλέον προμήθειες στους διανομείς, βάση των πωλήσεων των δικών τους οργανισμών. Κάθε διανομέας MLM μπορεί να χτίσει έναν οργανισμό πωλήσεων, απλά με την εγγραφή νέων διανομέων στην εταιρεία. Ο πολυεπίπεδος διανομέας πληρώνεται τότε για τις πωλήσεις προϊόντων που πραγματοποιούνται στον οργανισμό του, σύμφωνα με το πλάνο αποζημιώσεων (compensations plan) της εταιρείας. Τα πιο πολλά πλάνα αποζημιώσεων στο πολυεπίπεδο μάρκετινγκ βασίζονται στην πληρωμή ενός ποσοστού για κάθε επίπεδο διανομέων που βρίσκονται κάτω από το μέλος (έτσι βγαίνει και ο όρος «πολύ-επίπεδο»).

Όταν ένας διανομέας MLM εγγράφει νέους διανομείς στον οργανισμό του, συνήθως τοποθετούνται στο πρώτο επίπεδό του (την πρώτη γραμμή). Όταν ΑΥΤΟΙ οι διανομείς MLM εγγράφουν άλλους, οι νέοι τοποθετούνται στο ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ πρώτο επίπεδο, το οποίο είναι σε δεύτερο επίπεδο του πρώτου διανομέα. Τα περισσότερα πλάνα αποζημιώσεων MLM πληρώνουν διαφορετικό ποσοστό για κάθε επίπεδο σε προκαθορισμένο βάθος επιπέδων.

Βέβαια, υπάρχουν πολλές παραλλαγές στα σχέδια αποζημιώσεων του δικτυακού μάρκετινγκ. Πολλά πλάνα MLM έχουν ένα σταθερό πλάτος σε κάθε επίπεδο.

Όταν ένας διανομέας MLM αρχίζει να χτίζει τον οργανισμό του, οι άνθρωποι που εγγράφει, αρχίζουν ΕΠΙΣΗΣ να χτίζουν τους δικούς τους οργανισμούς. Και καθώς το κάνουν, βοηθούν στο χτίσιμο των κατωτέρων επιπέδων της οργάνωσης του διανομέα.

Ένα από τα θέλγητρα του MLM είναι ότι ωφελείστε από την εργασία όλων εκείνων των ανθρώπων κάτω από εσάς, οι οποίοι χτίζουν τις οργανώσεις τους (που είναι επίσης μέρος της δικής σας οργάνωσης. Με το MLM, μπορείτε να κερδίσετε πολλά χρήματα από την εργασία των άλλων ανθρώπων, ιδιαίτερα εάν συνειδητοποιείτε ότι έχετε την ευθύνη να εκπαιδεύσετε αυτούς τους ανθρώπους, ώστε να γίνουν εξίσου επιτυχημένοι στο δικτυακό μάρκετινγκ μ’ εσάς (ή και παραπάνω).

Οι μεγάλες οργανώσεις MLM μπορούν να σας αποφέρουν ένα σχεδόν απίστευτο μηνιαίο εισόδημα! Αλλά πρέπει να καταλάβετε ότι η εγγραφή και εκπαίδευση χιλιάδων ανθρώπων  δεν είναι κάτι που πρόκειται να κάνετε μέσα σε 1- 2 μήνες! Πιθανόν να χρειαστούν 2-5 έτη για να αποκτήσετε ένα μεγάλο, πλήρους απασχόλησης εισόδημα σε ένα πρόγραμμα MLM. Αλλά μην ξεχάσετε ότι οι άνθρωποι που υποστηρίζετε θα σας βοηθούν να γεμίσετε και τη δική σας οργάνωση.

Αν και πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν καταφέρει να γεμίσουν όλα τα επίπεδα, είναι εύκολο να δείτε ότι οι αποδοχές από την οργάνωση τους μπορεί να γίνουν εξαιρετικές με το πέρασμα του χρόνου. Τα περισσότερα πλάνα πληρωμών ΜLM πληρώνουν κάπου μεταξύ 30%-40% του κόστους των προϊόντων στους διανομείς.

Tα περισσότερα πλάνα πληρωμών στο δικτυακό μάρκετινγκ προσφέρουν επίσης κίνητρα ηγεσίας, όπως πρόσθετα ποσοστά στα χαμηλότερα επίπεδα, ή ακόμα και σε άπειρα επίπεδα, όταν επιτευχθεί κάποιο επίπεδο απόδοσης. Ή μπορεί να έχουν ένα ποσό –μπόνους το οποίο μοιράζεται στους επιτυχημένους βάση ενός σχεδίου. Κάθε εταιρεία MLM έχει ένα ελαφρώς διαφορετικό πλάνο, έτσι είναι ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να αξιολογήσετε κατά τη σύγκριση  των εταιρειών MLM (καθώς επίσης τα προϊόντα τους, τη μακροζωία της επιχείρησης, και  άλλους παράγοντες).

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες εταιρείες δικτυακού μάρκετινγκ απόκτησαν παρουσία στο Internet. Έχουν ιστοσελίδες που περιγράφουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους καθώς και την ευκαιρία απασχόλησης. Πολλές εταιρείες προμηθεύουν ιστοσελίδες και στους διανομείς τους, ώστε να επωφεληθούν από το Internet.


Οι περισσότεροι άνθρωποι που ασχολούνται με το δικτυακό μάρκετινγκ δεν τα καταφέρνουν για μία ποικιλία από λόγους:


Δεν συνειδητοποιούν ότι το MLM είναι μια εργασία, όπως και όλες οι άλλες και χρειάζεται κινητοποίηση, χρόνο, ενέργεια και προσωπική επένδυση σε εργασία και εκπαίδευση. Δεν καταλαβαίνουν πραγματικά πως δουλεύει το MLM και ότι κάποιος πρέπει να χτίσει έναν ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ώστε να έχει επαναλαμβανόμενο εισόδημα. Νομίζουν ότι το MLM είναι ένα σχέδιο τύπου «γίνετε πλούσιοι γρήγορα» που θα τους κάνει πλούσιους σε μερικές εβδομάδες, χωρίς να δουλέψουν και πολύ.



Δεν καταλαβαίνουν ότι ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά της επιτυχίας στο MLM  είναι η προσωπική εκπαίδευση και εργασία με τους συνεργάτες που εγγράφουν. Δεν ξέρουν πώς να επιλέγουν σωστά αυτούς που εγγράφουν, ανθρώπους με όρεξη που θα γίνουν καλοί συνεργάτες στο MLM.