Δικτυακό Μάρκετινγκ - MLM: Το πρόγραμμα αντιστάθμισης

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

Το πρόγραμμα αντιστάθμισης




To σχέδιο αποζημίωσης είναι ο τρόπος που μία εταιρέια ΔΜ πληρώνει τους συνεργάτες της, και ως εκ τούτου είναι σημαντικό να καταλαβαίνετε πως λειτουργεί. Παρακάτω θα αναλύσουμε τις 4 βασικές δομές των σχεδίων αποζημίωσης και θα αξιολογήσουμε τα οφέλη και τους περιορισμούς της καθεμίας από αυτές προκειμένου να εντοπίσετε πιο είναι το καλύτερο σχέδιο για εσάς.   
Οι 4 βασικές δομές αντιστάθμισης περιλαμβάνουν:
  • Πολυεπίπεδο Σχέδιο
  • Σχέδιο Σκαλοπατιών – (step Breakaway)
  • Σχέδιο Matrix
  • Δυαδικό Σχέδιο (Binary)

Πώς να καταλάβετε ένα σχέδιο αποζημίωσης

Παρά το γεγονός ότι το σχέδιο αποζημίωσης κάθε εταιρείας ΔΜ είναι διαφορετικό, τα περισσότερα σχέδια βασίζονται σε μια από τις 4 βασικές δομές. Η κύρια διαφορά μεταξύ των σχεδίων αμοιβών με την ίδια δομή είναι ότι διαφέρουν ως προς την πληρωμή των προμηθειών και τα επιπλέον μπόνους.
Αν και ορισμένες εταιρείες εμπορίας δίκτυο ισχυρίζονται ότι έχουν το καλύτερο σχέδιο
αποζημίωσης, σας ενθαρρύνουμε να μην ενταχθείτε σε μια εταιρεία ΔΜ καθαρά και μόνο με βάση ό,τι το πρόγραμμα αποζημίωσης τους έχει να προσφέρει. Αντ 'αυτού, επικεντρωθείται στο πλήρες πακέτο το οποίο περιλαμβάνει τα προϊόντα, την πρακτικότητα της επιχειρηματικής ευκαιρίας και την αμεροληψία του προγράμματος παροχών.
Εδώ θα σας εξηγήσουμε πώς να καταλάβετε ένα σχέδιο αποζημίωσης, δεδομένου ότι κάθε πρόγραμμα αντιστάθμισης είναι διαφορετικό, μερικές λέξεις από την ορολογία μπορεί να είναι ίδιες σε σχέση με τα σχέδια που έχουν ήδη εξεταστεί. Επίσης, παρακαλούμε να έχετε κατά νου ότι δεν είναι όλες οι πληροφορίες σε αυτή τη σελίδα ακριβείς σχετικά με το κάθε σχέδιο.
Για να καταλάβετε το κάθε πρόγραμμα αντιστάθμισης στο σύνολό του, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσετε κάποιες βασικές έννοιες και ορολογία που χρησιμοποιείται συνήθως από τους ανθρώπους στον κλάδο του ΔΜ. Τέτοιοι όροι μπορεί να περιλαμβάνουν τις λέξεις χορηγός, επιχειρησιακό κέντρο, πλάτος, βάθος, τα επίπεδα, τα πόδια, upline, downline, Crossline, τον όγκο, τις προμήθειες, τα μπόνους και την οργάνωση. Οι όροι αυτοί μπορεί να φαίνονται λίγο εκφοβιστικοί στην αρχή, αλλά δεν πρέπει να σας αποθαρρύνουν, θα σας εξηγήσουμε στην αρχή αυτούς τους όρους και στη συνέχεια θα αξιολογήσουμε τα διάφορα σχέδια.
 
Ο ανάδοχος – χορηγός-

Ο ανάδοχος είναι ο υπεύθυνος για την εισαγωγή και την υπογραφή σας με μια εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ. Ο ανάδοχος σας είναι, επίσης, ο υπεύθυνος για τη διασφάλιση ότι θα λαμβάνετε την κατάλληλη εκπαίδευση και υποστήριξη και για να σας βοηθήσει να πετύχετε.
 
Διανομέας και Συνεργάτες

Μπορείτε να γίνετε ένας διανομέας από τη στιγμή που θα υπογράψετε τα χαρτιά και να ενταχθείτε στην εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ που έχετε επιλέξει. Ορισμένες εταιρείες μπορεί να αναφέρουν τους διανομείς και ως συνεργάτες.

 
Επιχειρηματικό κέντρο – Οργάνωση - Ομάδα

Όταν πρωτοξεκινάτε σε μια εταιρεία ΔΜ γίνεστε μέλος σε ένα επιχειρηματικό κέντρο (ομάδα) και στην πορεία σας δημιουργείται και εσείς μια δική σας ομάδα (ένα επιχειρηματικό κέντρο).Και στις δύο περιπτώσεις τα οφέλη είναι αμοιβαία και για εσάς αλλά και τους υπόλοιπους .




Upline και Downline
 
Δύο από τις πιο κοινούς όρους που χρησιμοποιούνται στο ΔΜ είναι upline και downline.

Upline ονομάζονται όλοι οι επιμέρους διανομείς ακριβώς πάνω από εσάς. Παρά το γεγονός ότι οι upline διανομείς θα πρέπει να παρέχουν εκπαίδευση και υποστήριξη στα μέλη της οργάνωσής τους και να τους βοηθούν να έχουν επιτυχία, δυστυχώς πολλές φορές αυτό δεν ισχύει.
Downline ονομάζονται τα άτομα που έχουν ενταχθεί στον οργανισμό σας και είναι τοποθετημένα κάτω από εσάς στην δομή αποζημίωσης. Παρά το γεγονός ότι σας ενθαρρύνουμε να υποστηρίζεται τους downline διανομείς σας, κατ 'ουσίαν, κάθε μέλος του downline σας κατέχει και λειτουργεί την οργάνωσή τους ανεξάρτητα. Είναι όμως πολύ σημαντικό για την συνοχή της ομάδας αλλά και για το εισόδημα σας να βοηθάτε όσο το δυνατόν περισσότερο τα downline σας.

Πλάτος και βάθος

Μία από τις κύριες διαφορές μεταξύ των πολυάριθμων δομών προγραμμάτων αντιστάθμισης είναι το πλάτος και το βάθος του σχεδίου.

Πλάτος αναφέρεται στο μέγιστο αριθμό των διανομέων που μπορείτε να έχετε τοποθετήσει αμέσως κάτω από σας στην δομή αποζημίωσης κοινώς γνωστό ως "πρώτη γραμμή" σας.
Βάθος αναφέρεται στον αριθμό των επιπέδων στο βάθος στο οποίο μπορείτε να κερδίσετε μια προμήθεια για τις προσπάθειές τους. Το σύστημα είναι υπεύθυνο για την συλλογή αυτών των στοιχείων.Στην αναγκαστική δομής μήτρας το πλάτος και το βάθος του σχεδίου συνήθως γράφεται ως μια απλή εξίσωση (πλάτος x βάθος). Για παράδειγμα, το παρακάτω διάγραμμα που φαίνεται σε αυτό το σχέδιο που έχει πλάτος 3 διανομείς (δηλαδή κάθε επιχειρηματικό κέντρο μπορεί να υποστηρίξει ένα μέγιστο των 3 πρώτης γραμμής διανομείς) και 2 επίπεδα βαθιά, τόσο ως εκ τούτου θα πρέπει να γραφτεί ως ένα 3x2 σχέδιο.





Σε ορισμένες δομές αποζημίωσης είναι δυνατόν να έχουμε άπειρο πλάτος (Unilevel και σκαλοπατιών Step Breakaway σχέδια), ενώ άλλες μπορούν να έχουν απεριόριστο βάθος (σχέδιο Binary).
 
Επίπεδο

Επίπεδο αναφέρεται στη θέση ενός διανομέα σε ένα downline σε σχέση με ένα upline διανομέα. Όπως αποδεικνύεται στο παρακάτω διάγραμμα εκείνα που επισημαίνονται στον χρωματισμό αναφέρονται ως 2ο επίπεδο διανομέων που κάθονται 2 επίπεδα κάτω από το κέντρο της επιχείρησής σας στην δομή αποζημίωση. Φυσικά αυτοί οι διανομείς της πρώτης γραμμής είναι τοποθετημένοι ακριβώς κάτω από σας θα μπορούσε επίσης να αναφέρονται και ως το 1ο επίπεδο διανομέων.





Crossline

Crossline αναφέρεται στη σχέση μεταξύ δύο ή περισσοτέρων διανομέων που εργάζονται για την ίδια εταιρεία, αλλά οι προσπάθειες των οποίων δεν επηρεάζουν τις προμήθειες ο ένας του άλλου, δεδομένου ότι δεν αποτελούν μέρος της κάθε οργάνωσης των άλλων. Για παράδειγμα, όλοι οι διανομείς στο ίδιο επίπεδο θα είναι πολλαπλή γραμμή από το ένα το άλλο.

 
Πόδια

Κάθε διανομέας επίπεδο πρώτης γραμμής ή ο πρώτος που θα υποστηρίξει στον οργανισμό σας σχηματίζει ένα νέο πόδι. Για παράδειγμα, στο παρακάτω διάγραμμα υπάρχουν 3 πρώτες γραμμές διανομέων και συνεπώς 3 πόδια (2 εξωτερικά και ένα μεσαίο πόδι). Αν ήταν ένα 4 x 6 σχέδιο θα υπάρξουν 4 πόδια (2 εξωτερικά πόδια και δύο μεσαία πόδια). Σε ορισμένα προγράμματα, όπου υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πρώτης γραμμής διανομείς αυτά τα πόδια συχνά αριθμούνται από αριστερά προς τα δεξιά 1ο σκέλος, 2ο πόδι, 3ο σκέλος, ... κλπ.


 


Ένας άλλος τρόπος να εξετάσετε τα πόδια της επιχείρησής σας είναι ότι κάθε πόδι αντιπροσωπεύει μια νέα οργάνωση που ανήκει και λειτουργεί από την πρώτη γραμμή των διανομέων σας. Βοηθώντας την πρώτη γραμμή διανομέων σας να χτίσει την  "οργάνωση" τους, αυτό σας βοηθά να οικοδομήσετε ένα από τα πόδια σας και ως εκ τούτου μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση του οργανισμού σας.
 
Αξία – πόντοι -

Ανεξάρτητα από το τι είδους βιομηχανία εργάζεστε, ο κύριος στόχος  είναι η πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Ο κλάδος του ΔΜ δεν είναι κάτι διαφορετικό. Για κάθε προϊόν που πωλείται στο δίκτυο εμπορίας, μία προκαθορισμένη ποσότητα του κέρδους καταβάλλεται στην ομάδα των διανομέων, οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι για την πώληση.

Δεδομένου ότι υπάρχει μια σειρά από εταιρείες ΔΜ που λειτουργούν σε διάφορες χώρες σε όλο τον κόσμο ο ευκολότερος και πιο δίκαιος τρόπο να πληρώσει τους διανομείς είναι να χρησιμοποιήσετε μια ουδέτερη αξία (πόντος) μέσα στο σύστημα. Κάθε προϊόν έχει μια καθορισμένη αξία (πόντο) και το σύστημα ελέγχει τον όγκο των αξιών (πόντων) που ρέουν μέσω του οργανισμού σας. Με αυτό τον τρόπο, δεν έχει σημασία πού θα λειτουργήσει η επιχείρησή σας (π.χ. Αμερική, Αυστραλία, Ιαπωνία κλπ.) γιατί λόγω αυτής της αναγωγής το σύστημα ελέγχει όλους τους πόντους στο δίκτυό σας.
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι υψηλότερες τιμές των προϊόντων προσφέρουν συνήθως περισσότερους πόντους ως ανταμοιβή, αυτό δεν είναι όμως πάντα η περίπτωση. Το άλλο πλεονέκτημα του συστήματος είναι ότι, επειδή διαφορετικά προϊόντα έχουν διαφορετική αξία βαθμών, εάν μια εταιρεία προσπαθεί να προωθήσει ένα συγκεκριμένο προϊόν, μπορούν να το διαθέσουν με υψηλότερη τιμή πόντων ως κίνητρο για τους διανομείς προκειμένου να πωλούν το συγκεκριμένο προϊόν. Ο παρακάτω πίνακας συνοψίζει ένα παράδειγμα των τιμών πόντων.
 
Προϊόν
Τιμή
Πόντοι
X
20.00 euro
15
Y
10.00 euro
10
Z
25.00 euro
16

Υπολογισμός πόντων και προμηθειών

Το εισόδημα το οποίο θα κερδίσετε έχει άμεση σχέση με τους πόντους που θα συγκεντρώσετε εσείς και η ομάδα σας. Έτσι όσο το δυνατόν περισσότεροι ,τόσο μεγαλύτερη η επιταγή σας.

Κάθε σχέδιο υποστηρίζει ελαφρώς διαφορετικούς τρόπους ,συνήθως όμως λαμβάνονται υπόψη κάποιοι παράμετροι.

  • Πόντοι επιπέδου - το ποσό των πόντων σε κάθε επίπεδο της επιχείρησής σας που έχει συσσωρευτεί στην εν λόγω περίοδο μισθοδοσίας.
  • Συνολικός όγκος πόντων σε κάθε πόδι - το ποσό των πόντων κάθε σκέλους της επιχείρησής σας που έχει συσσωρευτεί κατά την περίοδο των αμοιβών.
  • Συνολικοί πόντοι της ομάδας σας - το ποσό των πόντων που έχει συσσωρευτεί μέσα σε ολόκληρο τον οργανισμό σας κατά την περίοδο των αμοιβών.
  • Μεταφερόμενοι πόντοι - το ποσό των πόντων που δεν πληρωθήκατε στην τελευταία περίοδο μισθοδοσίας σας, τα οποία στη συνέχεια μεταφέρονται και δικαιούστε να κερδίσετε μια προμήθεια στην επόμενη περίοδο μισθοδοσίας σας. Μεταφορά όγκου ουσιαστικά γίνετε προκειμένου να πληρωθείτε για τους πόντους που περισσέψανε από την προηγούμενη φορά για να μην χαθεί καμία προμήθεια.
Μεταβλητά επίπεδα προμηθειών

Αυτό είναι που στα σχέδια αποζημίωσης τις περισσότερες φορές  μπερδεύει τους ανθρώπους στην επιχείρηση τους την πρώτη φορά. Ειδικότερα, τα σχέδια αποζημίωσης σκαλοπατιών-Step Breakaway, Unilevel και  Matrix συνήθως προσφέρουν ένα μεταβλητό ποσοστό προμήθειας για κάθε επίπεδο των διανομέων εντός του οργανισμού σας. Για παράδειγμα, στο παρακάτω διάγραμμα την αριστερή πλευρά δείχνει πώς το ποσοστό προμήθειας ενδέχεται να ποικίλει σε σχέση με το κάθε επίπεδο.


 


Στο παραπάνω παράδειγμα, σε κάποιο σχέδιο διακρίνουμε σταθερό ποσοστό σε όλα τα επίπεδα (δεξιά),ενώ σε κάποιο άλλο το ποσοστό διαφέρει ανάλογα το επίπεδο(αριστερά).
Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του δυαδικού συστήματος είναι ότι χρησιμοποιεί συνήθως ένα σταθερό ποσοστό στα επίπεδα, πράγμα που το καθιστά ευκολότερο στους ανθρώπους να το κατανοήσουν.
 
Βαθμίδες Εξελίξης -  Rank -

Όπως αναφέραμε νωρίτερα ανάλογα με την παραγωγή σας και τον τζίρο σας σε μια εταιρεία ΔΜ αποκτάτε κάποιους τίτλους ως αναγνώρισης σε σχέση με τους υπόλοιπους διανομείς. Όσο αυξάνεται η επιχείρησή σας διαμορφώνεται και ο τίτλος σας ανάλογα.
Συνήθεις τίτλοι περιλαμβάνουν:
  • Ηγέτης
  • Διευθυντής
  • Χάλκινος Διευθυντής
  • Αργυρός Διευθυντής
  • Ζαφείρη Διευθυντής
  • Ρουμπίνι Διευθυντής
  • Σμαράγδι Διευθυντής
  • Διαμάντι Διευθυντής  κοκ
Αυτή η διάκριση δεν έχει να κάνει μόνο με τις οικονομικές απολαβές σας αλλά και με την αναγνωρισιμότητα του τι έχετε πετύχει στην οργάνωση σας. 

Μπόνους

Πολλές εταιρείες εμπορίας δίκτυο προσφέρουν μπόνους, ως μέρος του σχεδίου της αποζημίωσής τους ως έναν τρόπο για να προσελκύσουν τους ανθρώπους να ενταχθούν το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Αυτά τα μπόνους είναι συνήθως με τη μορφή μιας μεγαλύτερης επιταγής, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια υπήρξαν μια σειρά από νέες εταιρείες που προσφέρουν αυτοκίνητο ή επιδόματα ταξιδίου. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι συνήθως αυτά τα μπόνους επιτυγχάνονται απο ένα συγκεκριμένο επίπεδο επιτυχίας και επάνω. 


Ποιο είναι το καλύτερο σχέδιο;

Κάθε πρόγραμμα αντιστάθμισης έχει και πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Όταν πρόκειται να επιλέξετε κάποιο σχέδιο αυτό εξαρτάται από την προηγούμενη εμπειρία σας στο χώρο του ΔΜ.



Είναι καλό πάντως να θυμόμαστε όταν πρόκειται να ενταχθούμε σε μια εταιρεία ΔΜ, ότι το σχέδιο αποζημίωσης που έχει να προσφέρει είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης. Κατά την αξιολόγηση των εταιρειών ΔΜ καλό θα ήταν να δείτε ολόκληρο το πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει ,τα προϊόντα, την εταιρεία, την ηγεσία της εταιρείας και την πρακτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου.

ΔΜ :Δικτυακό Μάρκετινγκ

Γλωσσάρι Δικτυακού Μάρκετινγκ

Τα Σημεία ενός Καλού Συστήματος Δικτυακού Marketing