Δικτυακό Μάρκετινγκ - MLM: Το Πραγματικό Πρόβλημα με το Δικτυακό Μάρκετινγκ και το Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ (mlm)

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

Το Πραγματικό Πρόβλημα με το Δικτυακό Μάρκετινγκ και το Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ (mlm)




Δεν είναι το επιχειρηματικό μοντέλο που φταίει
Ποτέ δεν σταματώ να εκπλήσσομαι από τις εκ διαμέτρου αντίθετες γνώμες στο θέμα του δικτυακού μάρκετινγκ και του MLM. Μερικοί είναι εξαιρετικά παθιασμένοι μ’ αυτό και μάλιστα υπάρχουν κορυφαίοι συγγραφείς όπως ο Robert Allen, ο Mark Victor Hansen, και ο Robert Kiyosaki που το κάνουν και το υποστηρίζουν. Ωστόσο, σε πολλούς κύκλους καλύτερα να δηλώσεις ότι είσαι λεπρός παρά να παραδεχτείς ότι είσαι στο δικτυακό μάρκετινγκ.

Ποιοι είναι λοιπόν το πρόβλημα με το MLM και το δικτυακό μάρκετινγκ;
Ίσως είναι η δομή πυραμίδας; Αλλά δεν μπορεί να αποτελεί πρόβλημα η κλιμακωτή δομή πληρωμών – την έχουν σχεδόν όλες οι μεγάλες οργανώσεις και εταιρίες. Οι πωλητές παίρνουν προμήθειες, και οι διαχειριστές πωλήσεων παίρνουν δικαιώματα ή και επιπλέον

μπόνους και οι διευθυντές από πάνω τους το ίδιο και οι πρόεδροι εταιριών το ίδιο.
Ή ίσως είναι το γεγονός ότι πρέπει να πληρώσεις για να συμμετέχεις; Αλλά δεν μπορεί να είναι αυτό – αυτό είναι το στάνταρ μοντέλο του franchising.

Και σας διαβεβαιώνω, η χρηματική εισφορά των πιο παραδοσιακών franchise καθιστούν ευτελές το κόστος εγγραφής οποιουδήποτε προγράμματος MLM.

Τώρα, σίγουρα υπάρχουν και τα παράνομα συστήματα πυραμίδων ή τα «αεροπλανάκια». Εδώ τα χρήματα βγαίνουν από την εγγραφή άλλων ανθρώπων με την ύπαρξη ελάχιστου ή καθόλου πραγματικού προϊόντος. Αλλά παρά τις διάφορες αντιλήψεις που μπορεί να έχει ο κόσμος, το γεγονός είναι ότι εταιρίες όπως η Amway, η Avon, η Tapperware και πολλές άλλες έχουν πουλήσει προϊόντα εκατομμυρίων δολαρίων σε ευχαριστημένους καταναλωτές, πολλοί από τους οποίους δεν είναι καν αντιπρόσωποί τους. Ίσως λοιπόν υπάρχει κάποιο πρόβλημα αντίληψης εδώ, η αντίληψη δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα.

Μήπως το γεγονός ότι υπάρχουν δικτυωτές με κακή φήμη έχει περισσότερη βάση από τι σποραδικές πυραμίδες;
Το πραγματικό πρόβλημα με το MLM δεν είναι το ίδιο το MLM, αλλά κάποιοι από τους ανθρώπους που προσελκύει. Το Δικτυακό Μάρκετινγκ είναι απλά ένα επιχειρηματικό μοντέλο που σε τελική ανάλυση είναι ένα μικρό franchise. Το πλεονέκτημά του είναι ότι έχει πολύ χαμηλό κόστος εισόδου, με τη δυνατότητα εξαιρετικού εισοδήματος, και υπάρχουν και αυτοί που το πετυχαίνουν.

Αλλά τα ίδια πράγματα που το κάνουν ελκυστικό, το κάνουν ελκυστικό και σε πολλούς που ΔΕΝ έχουν τα προσόντα ή δεν είναι έτοιμοι να γίνουν ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Τα εξέχοντα χαρακτηριστικά του MLM το κάνουν ελκυστικό σε ανθρώπους που:

  • Δεν τα πήγαν καλά στη δουλειά τους ή στο επάγγελμά τους και έχουν ελάχιστα χρήματα για να επενδύσουν
  • Δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία στο να έχουν ή να διευθύνουν μια επιχείρηση
  • Δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία σε πωλήσεις
  • Έχουν ελάχιστη ή καθόλου εμπειρία στο να αναπτύσσουν επιχειρηματικές σχέσεις εκτός από τη σχέση υπαλλήλου/εργοδότη/συνάδελφου
  • Δεν είναι ικανοποιημένοι από το τρέχον εισόδημά τους
  • Έχουν μη ρεαλιστικές προσδοκίες για την ποσότητα της εργασίας που χρειάζεται σε σύγκριση με το εισόδημα που μπορούν να πραγματοποιήσουν



Μη με παρεξηγήσετε – δεν λέω ότι κάποιο από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι κακό, ή ακόμη ότι αυτό περιγράφει την πλειοψηφία των δικτυωτών – μόνο ότι περιγράφει ένα δυσανάλογο αριθμό δικτυωτών και πολλοί από αυτούς δεν κάνουν ποτέ τίποτα γι αυτό.

Ως αποτέλεσμα πολλοί δικτυωτές καταλήγουν:

  • Να υπερ-πωλούν την ευκαιρία
  • Να συζητούν για την επιχείρηση σε ακατάλληλες περιστάσεις
  • Να φαίνονται απελπισμένοι
  • Να εστιάζουν υπερβολικά σε νέους συνεργάτες παραμελώντας ως αποτέλεσμα τους υπάρχοντες πελάτες
  • Να είναι ανακριβείς ή παραπλανητικοί όταν μιλούν για την επιχείρηση.



Και πάλι, δεν λέω ότι αυτό περιγράφει την πλειονότητα των δικτυωτών, αλλά περιγράφει αρκετούς από αυτούς ώστε να αμαυρώσει τη φήμη των υπόλοιπων. Το να προδικάζουμε κάποιον με βάση μιας μικτής μειονότητας ανθρώπων σ’ αυτή την ομάδα είναι φρικτά άδικο, αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι οι περισσότερες προκαταλήψεις έχουν κάποια βάση στην πραγματικότητα, ακόμη κι αν έχει διαστρεβλωθεί.

Ποια είναι η λύση λοιπόν;
Υπάρχει η πρώτη φορά για τα πάντα. Και το δικτυακό μάρκετινγκ είναι μια φανταστική ευκαιρία για τους ανθρώπους που θέλουν να κάνουν την πρώτη τους επιχείρηση. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι να το αναγνωρίσουμε γι αυτό που είναι: είναι μια επιχείρηση και είσαστε ιδιοκτήτης επιχείρησης. Και αν δεν είχατε ποτέ πριν μια επιχείρηση, εάν δεν ήσασταν ποτέ στις πωλήσεις και στη δημιουργία δικτύου, χρειάζεται να μάθετε πώς να το κάνετε, όχι μόνο από τους ειδικούς του δικτυακού μάρκετινγκ, αλλά και από καθιερωμένους ειδικούς σ’ αυτούς τους τομείς.

Οι δικτυωτές που θέλουν σοβαρά να χτίσουν μια επιχείρηση θα πρέπει να διαβάζουν και να μαθαίνουν τα θεμελιώδη για το χτίσιμο μιας επιχείρησης, τις τελευταίες τεχνικές πωλήσεων και μάρκετινγκ, στρατηγικές για δικτύωση και ανάπτυξη επιχείρησης κλπ. Όχι απλά να ανταλλάσσουν πληροφορίες στην εβδομαδιαία ή μηνιαία συνάντηση της ομάδας τους. Φερθείτε ως επιχειρηματίες και ο κόσμος θα σας αντιμετωπίζει σαν επιχειρηματία.