Δικτυακό Μάρκετινγκ - MLM: Το δικτυακό μάρκετινγκ και η παγκόσμια οικονομική κρίση.

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

Το δικτυακό μάρκετινγκ και η παγκόσμια οικονομική κρίση.



    



Δεν ξέρω αν το έχετε συνειδητοποιήσει ακόμη. Αυτή η οικονομική κρίση που ξέσπασε, δεν είναι μια συνηθισμένη Τραπεζική ή Χρηματιστηριακή κρίση. Είναι μια δομική κρίση του οικονομικού συστήματος του παραδοσιακού εμπορίου, των παραδοσιακών επιχειρήσεων, του παραδοσιακού συστήματος οργάνωσης.

Είναι μια κρίση που αμφισβητεί τις παραδοσιακές δομές όλης της μεταβιομηχανικής
εποχής. Μια κρίση που φτάνει στον πυρήνα της ίδιας της ανθρώπινης συνθήκης, αμφισβητώντας έννοιες που ήσαν τα θεμέλια του για 100 χρόνια ισχύοντος παραδείγματος.

  • Η σταθερότητα εργασίας, κατέρρευσε.
  • Η υπόσχεση μιας σύνταξης σε ανταπόδοση της μισθωτής εργασίας ή της παραδοσιακής αυτοαπασχόλησης, κατέρρευσε.
  • Η Δύναμη του brand (δηλαδή της μάρκας συνώνυμη με τεράστιας αξίας εμπορικά σήματα και παγκόσμιας εμβέλειας επιχειρήσεις, κατέρρευσε.
  • Το σύστημα του παραδοσιακού μάρκετινγκ που ξέκοβε τον καταναλωτή από τη διαδικασία παραγωγής και διανομής, παρεμβάλλοντας πολλαπλά επίπεδα μεσαζόντων και μετακυλούσε το κόστος διαφήμισης, προώθησης, διανομής στην τελική τιμή του προϊόντος, όχι μόνο καταρρέει αλλά από αυτά τα επίπεδα μεσαζόντων και εργαζομένων για αυτούς, δημιουργεί τις μεγαλύτερες στρατιές ανέργων.
  • Και μαζί με την κατάρρευση αυτών, καταρρέουν και οι μύθοι των golden boys, των μάγων των επιχειρήσεων και της οικονομίας, των «χαρισματικών και των συνηθισμένων ανθρώπων». Καταρρέει ένας ολόκληρος κόσμος προτύπων, μοντέλων, συμπεριφορών και συστημάτων που ΠΕΡΙΟΡΙΖΕ τον άνθρωπο από τις απεριόριστες δυνατότητες του, από την αξιοποίηση των ταλέντων του και από την διεκδίκηση αυτών που ΑΞΙΖΕΙ.
Η κρίση στην οποία η Ελλάδα έχει αρχίσει να μπαίνει σιγά σιγά από τον 0κτώβριο του 2008, θα διαρκέσει από 5-10 χρόνια (αισιόδοξο και μη αισιόδοξο σενάριο) Σε αυτή την μεταβατική εποχή θα συμβούν κοσμογονικές αλλαγές στα ΠΑΝΤΑ. Η μετάβαση δεν θα είναι εύκολη ούτε χωρίς  θυσίες και θύματα.
Όμως η πλέον ΔΟΜΙΚΗ και συντριπτική αλλαγή στον τομέα του εμπορίου θα είναι η ΑΛΛΑΓΗ του μοντέλου του. Το παραδοσιακό μάρκετινγκ πέθανε. Το κλείσιμο εταιρειών που ξέραμε σαν πολύ δυνατά brands έχει γίνει συνηθισμένη είδηση των δελτίων ειδήσεων.
Δύο πυλώνες θα χαρακτηρίσουν τη ΝΕΑ οργάνωση του εμπορίου. Το Internet (Διαδικτυακό) μάρκετινγκ και το Δικτυακό Μάρκετινγκ. Και φυσικά οι λύσεις  και θα συνδυάζουν και τα δύο και θα είναι πιο ισχυρές. Πολλές εταιρείες του παραδοσιακού εμπορίου ήδη μελετούν να αναπτύξουν το δικτυακό μάρκετινγκ σαν εναλλακτικό κανάλι διανομής. Όμως το νέο δεν μπορεί να αναπτυχθεί σε ένα νεκρό οργανισμό. Και αυτή είναι η ανοησία τους. Θα αναγκαστούν να επιλέξουν. Και έχοντας δομήσει όλη τη λειτουργία τους στο παραδοσιακό μάρκετινγκ, με τα πολλαπλά επίπεδα μεσαζόντων και τα πολυδάπανα οργανογράμματα ακριβοπληρωμένων στελεχών, είναι καταδικασμένες να σαμποταριστεί αυτή η πρωτοβουλία τους από την ίδια τη σάρκα τους. Είναι αναπόφευκτο.
Οι ανεξάρτητοι επιχειρηματίες δικτυακού μάρκετινγκ θα αποτελέσουν ένα δυναμικό κανάλι διανομής προϊόντων και υπηρεσιών. Απλά λόγω της ΦΥΣΗΣ του Δικτυακού Μάρκετινγκ. Γιατί το Δικτυακό Μάρκετινγκ δεν είναι απλά ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος ΤΡΟΠΟΣ (μέσο, κανάλι) διανομής προϊόντων και υπηρεσιών στον κόσμο, αλλά και ο μοναδικός  που αποτελεί ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ για όποιον έχει την θέληση και την δέσμευση να δημιουργήσει μια ΔΙΚΗ του ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ. Μια επιχείρηση ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΡΙΣΚΟ, και με ελάχιστα κόστη ξεκινήματος και λειτουργίας
Η Επιχείρηση Δικτυακού Μάρκετινγκ αποτελεί μια πιο αξιόπιστη λύση από το franchising. Έχει όλα τα πλεονεκτήματα που γνωρίζουμε στις επιχειρήσεις franchising, χωρίς τα μειονεκτήματα που βασικά είναι το υψηλός κόστος απόκτησης της άδειας, η διαρκής πληρωμή δικαιωμάτων και το υψηλό κόστος λειτουργίας.
Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα υπάρχουν πράγματα-συνθήκες-που πρέπει να διαμορφωθούν ώστε να αποτελέσουν πολλαπλασιαστή αυτής της τάσης. Οι προϋποθέσεις αυτής της υγιούς μετάβασης που αφορούν στον καταναλωτή, ώστε να σιγουρευτεί πως η επιλογή εταιρείας δικτυακού μάρκετινγκ και γραμμής αναδοχής είναι οι σωστές, είναι οι πιο κρίσιμες σε αυτή τη φάση.
Για πρώτη φορά έχει ο καθένας- ασχέτου μόρφωσης, χρώματος, γλώσσας, εθνότητας - την ευκαιρία να αξιοποιήσει το δικτυακό μάρκετινγκ ως μέσο διανομής προϊόντων και υπηρεσιών – με όφελος να αγοράζει σε τιμές χονδρικής και να κάνει πια την κατανάλωση του παραγωγική – αναπτύσσοντας παράλληλα και την επιχειρηματική του διάσταση, δηλαδή προωθώντας τα προϊόντα- υπηρεσίες με την μέθοδο του δικτυακού μάρκετινγκ αποκτώντας έτσι πρόσβαση σε παθητικό εισόδημα, εισόδημα το οποίο παράγεται χωρίς την φυσική του παρουσία, οικονομικά δικαιώματα δηλαδή. Η δυνατότητα είναι πράγματι καταπληκτική και μοναδική.
Οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν αυτή τη Νέου Τύπου Επιχείρηση θα πρέπει να το κάνουν ανατρέποντας πολλά από τα παραδοσιακά τους πιστεύω, όπως:

  • Να μην προσπαθούν να αναλύσουν μια δικτυακή επιχείρηση με τον τρόπο που είχαν μάθει να αναλύουν μία παραδοσιακή επιχείρηση. Είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα. Άλλα τα κέντρα κέρδους, άλλος ο μηχανισμός ανάπτυξης άλλη η έννοια και ο τρόπος υπολογισμού της καθαρής αξίας και του ενεργητικού, κλπ. ΑΛΛΟΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ. Είναι σαν να προσπαθούν να καταλάβουν το χόκεϊ επί πάγου, συγκρίνοντας το με τις αναλογίες του ποδοσφαίρου. Και αυτά βλέπετε είναι ομαδικά αθλήματα, όμως δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους.
  • Να καταλαβαίνουν τις έννοιες του ανατοκισμού, του πολλαπλασιασμού  χρόνου και εισοδήματος και του επιχειρηματικού μοντέλου. Αλλιώς επίσης θα υποτιμήσουν την ενσωματωμένη αξία της ιδέας του Νέου Τύπου Επιχείρησης του Δικτυακού Μάρκετινγκ.
  • Να καταλάβουν ότι δοκιμάζοντας μια επιχείρηση δικτυακού μάρκετινγκ, δεν έχουν κανένα επιχειρηματικό ρίσκο. Δεν πρόκειται να χάσουν παρά λίγο από τον χρόνο που διέθεσαν. Όχι όμως χρήματα.
Επίσης όμως υπάρχει κάτι σημαντικό. Όπως σε κάθε τι, έτσι και στις επιχειρήσεις που ονομάζονται επιχειρήσεις Δικτυακού Μάρκετινγκ, δεν είσαι ότι δηλώσεις. Απλά δηλαδή δεν είναι όλες ίδιες. Και ο καθένας που θα ξεκίναγε κάτι νέο, σίγουρα θα ήθελε να διαλέξει κάτι που πραγματικά κάνει τη δουλειά που υπόσχεται. Τι πρέπει λοιπόν να ερευνήσει ένας καταναλωτής προκειμένου να ξεκινήσει μια εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ.

  1. ΙΣΤΟΡΙΚΟ: Της εταιρείας και των στελεχών. Έχει σημασία. Προσωπική μου πίστη είναι ότι μια εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ που αποτελεί ευκαιρία, πρέπει να έχει ζωή τουλάχιστον 5 ετών – και αυτό να αποδεικνύεται. Σε αυτή τη πενταετία έχουν δοκιμαστεί τα προϊόντα/υπηρεσίες της, τα συστήματα της, η αξία των προγραμμάτων αμοιβών της.
  2. ΑΞΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: Συνήθως τα προϊόντα και υπηρεσίες που παράγουν οι εταιρείες του δικτυακού μάρκετινγκ, έχουν πολύ καλή ποιότητα, σε πολλές περιπτώσεις αποτελούν καινοτομίες για τον όλο κλάδο στον οποίο αναφέρονται, και οι τιμές είναι σωστές. Όμως αυτό για κάποιον που ερευνά, είναι κάτι αποδείξιμο. Πρέπει πριν ξεκινήσει συνεργασία να είναι απόλυτα σίγουρος ότι τα προϊόντα είναι εμπορεύσιμα. Και εννοώ απλά, η τιμή τους είναι τέτοια ώστε να μπορούν να προωθηθούν. Απλά δοκιμάζοντας κάποια από αυτά μπορεί να κάνει στον εαυτό του την ερώτηση «Αν δεν ήμουν συνεργάτης αυτής της εταιρείας, θα αγόραζα αυτό το Προϊόν/Υπηρεσία στην Λιανική του τιμή;»
  3. ΦΗΜΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ: Αν η εταιρεία έχει ζωή 5 ετών, έχει ήδη δημιουργήσει μια φήμη - αυτή και οι συνεργάτες της - στην αγορά. Είναι σημαντικό αυτό να το γνωρίζει κάποιος πριν συνεργασθεί, αφού θα το βρει μπροστά, είτε ως σύμμαχο ή ουδέτερο  παράγοντα, είτε σαν εμπόδιο στην ανάπτυξη του.
  4. ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ Ή ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: Η νομοθεσία περί Δικτυακού Μάρκετινγκ αποσαφηνίζει το διαχωρισμό του από τα παράνομα σχήματα οικονομικής πυραμίδας. Οι εταιρείες δικτυακού μάρκετινγκ είναι νόμιμες επιχειρήσεις. Διακινούν προϊόντα ή υπηρεσίες. Οι οικονομικές πυραμίδες δεν διακινούν κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Απλά ο καθένας αμείβεται από τα χρήματα που πληρώνει κάποιος που σύστησε για να μπει στην οικονομική πυραμίδα. Κατά συνέπεια μια νόμιμη επιχείρηση δικτυακού μάρκετινγκ δεν αμείβει κάποιον συνεργάτη της για την εγγραφή συνεργατών – αλλά από την κατανάλωση που αυτές οι νέες εγγραφές  κάνουν.
  5. ΣΑΦΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΜΟΙΒΩΝ: Ένα άλλο χαρακτηριστικό των νόμιμων δικτυακών επιχειρήσεων είναι η σαφήνεια στα συστήματα αμοιβών. Πχ είναι σαφής η τιμή λιανικής και χονδρικής  για κάθε προϊόν; Είναι σαφές πόσα χρήματα θα λάβεις μηνιαία αν διακινήσεις μια συγκεκριμένη ποσότητα σε αξία προϊόντων ή υπηρεσιών Εσύ και η Ομάδα σου; Αυτά αποτυπώνονται σε έντυπο που συνήθως ονομάζεται Πολιτική της Εταιρείας.
  6. ΤΙ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΜΟΙΒΩΝ: Η ιδέα του δικτυακού μάρκετινγκ εμπεριέχει την μερική απασχόληση. Άρα θα πρέπει να μπορείς να κάνεις τη συγκεκριμένη δικτυακή επιχείρηση με μερική απασχόληση. Έχει λοιπόν σημασία να δεις από το σύστημα αμοιβών αν υπάρχει ΠΙΕΣΗ και ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ προσωπικών πωλήσεων ή συγκεκριμένου αριθμού νέων εγγραφών, προκειμένου να πάρεις τις αμοιβές που δημιουργείς. Πρέπει να γνωρίζεις από τα πριν αν ΜΠΟΡΕΙΣ να κάνεις αυτή την επιχείρηση με μερική απασχόληση.
  7. ΑΝ ΑΝΑΓΚΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΙΣ ΠΡΟΙΟΝΤΑ: Τότε κάτι δεν πάει καλά. Για παράδειγμα μια σωστή δικτυακή επιχείρηση μπορεί να ξεκινήσει με αρχική αγορά προϊόντων το πολύ 50 ευρώ. Φυσικά η κάθε εταιρεία έχει και επαγγελματικά πακέτα ξεκινήματος που σε πάνε απευθείας στην πρώτη βαθμίδα του προγράμματος αμοιβών και κοστίζουν μέχρι 400 ευρώ, όμως αυτό πρέπει να είναι στην δική σου επιλογή. Αν ακούσεις για ξεκινήματα που απαιτούν επενδύσεις ασυνήθεις, και πως αυτή είναι η μοναδική σου επιλογή, ψάξε περισσότερο. Αν επίσης διαπιστώσεις ότι από κάποιο επίπεδο αμοιβών (βαθμίδα του μάρκετινγκ), μέρος των αμοιβών σου, σου δίνεται σε προϊόντα, κάτι δεν πάει καλά.
  8. ΠΟΙΟΙ ΣΕ ΣΥΣΤΗΝΟΥΝ: Βασική αρχή λειτουργίας του δικτυακού μάρκετινγκ είναι η σύσταση. Εγγραφόμενος ως νέος συνεργάτης σε μια εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ, στην αίτησή σου υπάρχει και το όνομα αυτού που σε σύστησε, δηλαδή του αναδόχου σου (ή σπόνσορα ή χορηγού ή …) Και ξεκινώντας την επιχείρησή σου, από αυτόν και την δική του γραμμή αναδοχής θα έχεις την όποια βοήθεια για να δημιουργήσεις μια υγιή κερδοφόρα και διαρκώς αναπτυσσόμενη επιχείρηση. Είναι δηλαδή οι εν δυνάμει συνεταίροι σου. Δεν θα πρέπει λοιπόν να τους γνωρίσεις, να μάθεις το πώς δουλεύουν, να ταιριάζει αυτός ο τρόπος με εσένα; Αυτή είναι ίσως και η κρισιμότερη απόφαση που θα λάβεις, όμως συνήθως πολλοί είναι αυτοί που την παίρνουν αψήφιστα. Και όταν το συνειδητοποιούν, έχουν χάσει-τουλάχιστον-πολύτιμο χρόνο.
  9. ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΑ ΚΟΣΤΗ : Αν είναι υποχρεωτική η παρουσία σου σε μηνιαίες εκδηλώσεις, Συνεδριακά Σαββατοκύριακα, πρόγραμμα βιβλίων κλπ,… και αν αυτά σου δημιουργούν ένα σταθερό μηνιαίο κόστος και είναι υποχρεωτική η παρακολούθησή τους, τότε πρώτον πρέπει να το υπολογίσεις στο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, δεύτερον να σκεφτείς γιατί είναι υποχρεωτικό και τρίτο να συνυπολογίσεις ότι η σύγχρονη διαδικτυακή τεχνολογία, αχρηστεύει τα μοντέλα που χρησιμοποιούσε πριν 20 χρόνια το δικτυακό μάρκετινγκ. Μη ξεχνάς, είπαμε παραπάνω, πως οι δύο πυλώνες πάνω στους οποίους θα κτισθούν οι επιχειρήσεις Νέου Τύπου είναι το Διαδικτυακό Μάρκετινγκ και το Δικτυακό Μάρκετινγκ. Και πως ο συνδυασμός και των δύο προσδίδει μεγάλη δύναμη, εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος στην ανάπτυξη των δικτυακών επιχειρήσεων και ορμή.
Σκεφτείτε λοιπόν. Η οικονομική κρίση αν ήδη δε σας πλήττει, θα σας πλήξει άμεσα ή έμμεσα. Δράστε πριν από αυτό. Μελετήστε τις Νέου Τύπου Επιχειρήσεις του Δικτυακού Μάρκετινγκ. Ξεκινήστε μια μερικής απασχόλησης δικτυακή επιχείρηση ακολουθώντας τις 8 υποδείξεις. Η ανάλυση συνδυάζει τις ιδιότητες του Οικονομολόγου, του Συμβούλου Επιχειρήσεων, και του Ενεργού Επιχειρηματία Δικτυακού Μάρκετινγκ. Έχει αξία να τις προσέξετε.