Δικτυακό Μάρκετινγκ - MLM: Στόχοι

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

Στόχοι



 ‘’Μήπως θα μπορούσατε να μου πείτε προς τα πού να τραβήξω από εδώ;’’

‘’Εξαρτάται κατά πολύ από το μέρος που θέλεις να πας’’, είπε η γάτα.



Δεν με ενδιαφέρει πού...», είπε η Αλίκη.



Τότε δεν έχει σημασία ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσεις»,

είπε η γάτα.



Η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων, ΛιούιςΚάρολ
Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή. Δηλαδή, από τα αποτελέσματα και τους στόχους. Με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια και όσο πιο θετικά μπορείτε να
καθορίσετε αυτό που θέλετε, όσο καλύτερα προγραμματίζετε τον εγκέφαλο σας να αναζητά και να παρατηρεί δυνατότητες, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες που έχετε να φτάσετε εκεί που θέλετε. Οι ευκαιρίες υπάρχουν, όταν τις αναγνωρίζετε σαν ευκαιρίες.

Για να ζήσετε την ζωή που θέλετε, πρέπει να γνωρίζετε τι θέλετε. Για να είστε αποτελεσματικοί μέσα σ' αυτό τον κόσμο, πρέπει να παράγετε τα αποτελέσματα που επιλέγετε. Το πρώτο βήμα είναι η επιλογή. Αν δεν την κάνετε, υπάρχουν πάρα πολλοί που θα θελήσουν, να την κάνουν για σας.

Πώς ξέρετε αυτό που θέλετε; Δημιουργήστε το. Υπάρχουν κάποιοι κανόνες που μπορείτε να ακολουθήσετε, ώστε να έχετε και τις καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Στη γλώσσα του ΝLΡ επιλέγετε ένα καλοσχηματισμένο στόχο. Δηλαδή, έναν στόχο που είναι σαφής σύμφωνα με τα παρακάτω κριτήρια.

Καταρχήν, θα πρέπει να το δηλώσετε θετικά. Είναι ευκολότερο να προχωρήσετε μπροστά για να πλησιάσετε κάτι που θέλετε, παρά να απομακρυνθείτε από κάτι που δε θέλετε. Παρόλα αυτά, δεν μπορείτε να κινηθείτε προς την κατεύθυνση κάποιου στόχου, εάν δε γνωρίζετε ποιος είναι αυτός.


Για παράδειγμα, σκεφτείτε για μια στιγμή ένα καγκουρό.

Σκέφτεστε ένα καγκουρό;

Εντάξει.

Τώρα σταματήστε να σκέφτεστε το καγκουρό, μέχρι να τε­λειώσετε την ανάγνωση της σελίδας. Μην αφήνετε την ιδέα του κα­γκουρό να έρθει στο μυαλό σας, για το επόμενο λεπτό περίπου. Σταματήσατε να σκέφτεστε το καγκουρό;

Τώρα σκεφτείτε τι θα κάνετε αύριο...

Για να ελευθερωθείτε από αυτό το επίμονο καγκουρό, θα πρέ­πει να σκεφτείτε κάτι άλλο, που είναι θετικό.

Στόχος αυτού του τρικ είναι να σας κάνει να καταλάβετε το αρνητικό, αλλάζοντας το σε ένα θετικό. Προκειμένου να αποφύγετε κάτι, πρέπει να γνωρίζετε τι είναι αυτό που αποφεύγετε και να δια­τηρείτε την προσοχή σας συγκεντρωμένη σ' αυτό. Πρέπει να το σκέ­φτεστε, να γνωρίζετε τι δεν πρέπει να σκέφτεστε, ακριβώς όπως πρέ­πει να διατηρείτε ένα αντικείμενο μέσα στα όρια της οπτικής σας γωνίας, για να μην πέσετε πάνω του. Αυτό στο οποίο αντιστέκεστε, ε­πιμένει. Αυτός είναι ένας λόγος γιατί είναι τόσο δύσκολο να σταμα­τήσετε το κάπνισμα - πρέπει να σκέφτεστε συνεχώς το κάπνισμα, προκειμένου να το σταματήσετε.

Δεύτερο, πρέπει να παίξετε ενεργό ρόλο και ο στόχος να είναι λογικός και μέσα στα όρια του ελέγχου σας. Αποτελέσματα που βα­σίζονται στη δράση άλλων, δεν είναι καλά σχηματισμένα. Εάν οι άνθρωποι δεν αντιδρούν με τον τρόπο που θέλετε, τότε έχετε κολ­λήσει. Συγκεντρωθείτε, αντίθετα, σ' αυτά που χρειάζεται να κάνετε για να προκαλέσετε αυτές τις αντιδράσεις. Για παράδειγμα, αντί να περιμένετε από κάποιον να γίνει φίλος μαζί σας, σκεφτείτε τι θα μπο­ρούσατε να κάνετε για να γίνετε εσείς φιλικός μαζί του.



Σκεφτείτε το στόχο και το αποτέλεσμα με τον διεξοδικότερο τρόπο. Τι θα δείτε, θα ακούσετε ή θα νιώσετε; Ζήστε το με τη φα­ντασία σας, περιγράψτε το στον εαυτό σας ή γράψτε το, συμπερι­λαμβάνοντας ποιόν, τι, πού, πότε και πώς. Όσο καλύτερη η ιδέα αυτού που θέλετε, τόσο περισσότερες αναδρομές θα κάνει ο εγκέφαλός και τόσο περισσότερες ευκαιρίες θα προσέξετε για να το επιτύχετε. Μέσα σε ποιο πλαίσιο το επιθυμείτε; Υπάρχουν πλαίσια, μέσα στα οποία δεν το επιθυμείτε;

Πώς θα γνωρίζετε ότι έχετε επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα; Ποια στοιχεία βασισμένα σε αισθητηριακά δεδομένα θα σας επιτρέψουν να γνωρίσετε, πως έχετε αυτό που θέλετε; Τι θα δείτε, θα ακούσετε και θα νιώσετε όταν θα το έχετε επιτύχει; Μερικά αποτελέσματα διαθέτουν τόσο ευρύ πλαίσιο, που θα χρειαζόταν να ζήσει κανείς αρκετές ζωές για να το επιτύχει. Πιθανόν να θελήσετε να θέσετε ένα περιθώριο χρόνου μέσα στον οποίο επιθυμείτε να επιτύχετε το στόχο σας.

Διαθέτετε τα μέσα για να επιτύχετε και να διατηρήσετε το αποτέλεσμα; Τι χρειάζεστε; Το έχετε; Αν όχι, πώς θα το αποκτήσετε; Το θέμα αυτό χρειάζεται αναλυτική διερεύνηση. Τα μέσα μπορεί να

είναι εσωτερικά (ειδικές ικανότητες, ή θετικές νοητικές στάσεις), ή εξωτερικά. Εάν ανακαλύψετε πως χρειάζεστε εξωτερικά μέσα, πιθανόν θα πρέπει να θέσετε έναν βοηθητικό στόχο για να τα βρείτε.

Ο στόχος πρέπει να έχει το κατάλληλο μέγεθος. Ίσως είναι πολύ μεγάλος. Αν συμβαίνει αυτό, τότε πρέπει να τον επιμερίσετε σε αρκετούς μικρότερους στόχους, για να έχετε μεγαλύτερη ευκολία πρόσβασης και επίπεδο επιτυχίας. Αν, για παράδειγμα, βάλετε στόχο να γίνετε κορυφαίος τενίστας, είναι προφανές πως αυτό δεν πρόκειται να συμβεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Πρόκειται για ασαφή και μακρόχρονο. Χρειάζεται να τον διασπάσετε σε μικρότερα κομμάτια, γι' αυτό θα πρέπει να ρωτήσετε τον εαυτό σας

‘’Τι με εμποδίζει να τον επιτύχω;’’

Η ερώτηση αυτή θα ρίξει φως σε κάποια προφανή προβλήματα. Για παράδειγμα, ίσως δεν έχετε καλή ρακέτα του τένις ή χρειάζεστε προπόνηση από κάποιον επαγγελματία παίκτη. Κατόπιν, μετατρέψτε τα προβλήματα αυτά σε στόχους, ρωτώντας τον εαυτό σας ,’’τι επιθυμώ αντί γι' αυτό; Χρειάζεται να αγοράσω μια καλή ρακέτα και να βρω έναν προπονητή’’.

Το πρόβλημα δεν είναι τίποτε άλλο, παρά να αποτέλεσμα που επιτυγχάνουμε, επειδή ακολουθούμε λάθος διαδρομή. Πιθανόν να χρειαστεί να επαναλάβετε την διαδικασία αρκετές φορές, εάν ο στόχος που έχετε θέσει είναι μεγάλος, πριν μπορέσετε να κάνετε ένα πρώτο βήμα λογικού μεγέθους. Ακόμα και το μεγαλύτερο ταξίδι ξε­κινά με το πρώτο βήμα (προς τη σωστή κατεύθυνση, φυσικά).

Από την άλλη μεριά, το αποτέλεσμα μπορεί να φαίνεται πολύ μικρό ή ασήμαντο για να αποτελέσει κίνητρο. Για παράδειγμα, έ­νας μικρός και καθόλου συναρπαστικός στόχος είναι να ξεκινήσω να τακτοποιώ το χώρο εργασίας μου. Για να μπορέσω να κινήσω κά­ποια ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση, χρειάζεται να την προ­σαρμόσω σ' ένα μεγαλύτερο, πιο σημαντικό και πιο ενθαρρυντικό αποτέλεσμα. Γι' αυτό ρωτάω τον εαυτό μου, «Αν τα καταφέρω, τι έχω να κερδίσω;» Σ' αυτό το παράδειγμα, η καθαριότητα του χώ­ρου εργασίας μπορεί να είναι το απαραίτητο βήμα προκειμένου να δημιουργήσω έναν λειτουργικό χώρο, μέσα στον οποίο θα μπορώ να κάνω κάτι πιο ενδιαφέρον. Αφού κάνω αυτήν τη σύνδεση, αρχί­ζω να προσεγγίζω το μικρό αποτέλεσμα με ενέργεια που τραβάω από το μεγαλύτερο.

Το τελικό πλαίσιο ως προς την επιλογή στόχων είναι η οικο­λογία. Κανένας δε ζει σε απομόνωση. Όλοι αποτελούμε μέρος με­γαλύτερων συστημάτων, της οικογένειας, της εργασίας, των δι­κτύων, των φιλικών σχέσεων και γενικότερα της κοινωνίας. Θα πρέ­πει να λάβετε υπόψη σας τις επιπτώσεις της επιτυχίας του επιθυμη­τού αποτελέσματος μέσα στο πλαίσιο αυτών των γενικότερων σχέ­σεων. Θα υπάρξουν μήπως κάποιες ανεπιθύμητες παρενέργειες; Τι θα πρέπει να αφήσετε ή τι θα πρέπει να πάρετε για να το επιτύχετε;

Για παράδειγμα, ίσως επιθυμείτε περισσότερη εργασία σαν ελεύθερος συνεργάτης. Αυτό μπορεί να σημαίνει πως θα πρέπει να α­φιερώνετε λιγότερο χρόνο στην οικογένεια σας. Αν υπογράψετε ένα μεγάλο συμβόλαιο, αυτό θα αυξήσει το φόρτο εργασίας σας, στο βαθμό που δεν θα μπορείτε να κάνετε την εργασία σας ικανοποιητι­κά. Σιγουρευτείτε πως το επιθυμητό αποτέλεσμα βρίσκεται σε αρ­μονία με σας, σαν ολότητα. Αποτελέσματα δε σημαίνει να επιτύχετε αυτό που θέλετε εις βάρος των άλλων. Τα πιο αξιόλογα και ικανο­ποιητικά αποτελέσματα επιτυγχάνονται με τις διαπραγματεύσεις και τη συνεργασία, έτσι ώστε όλοι να μοιράζονται τα αποτελέσματα και όλοι να κερδίζουν. Αυτό καλύπτει αυτόματα το οικολογικό θέ­μα.

Αυτού του είδους τα θέματα πιθανόν να σας κάνουν να αναθεωρήσετε τους στόχους σας ή να τους αλλάξετε, επιλέγοντας κάποιον άλλον που εξυπηρετεί την ίδια πρόθεση, χωρίς την ύπαρξη ανεπιθύμητων παρενεργειών. Το κλασικό παράδειγμα επιλογής ενός («οικολογικού στόχου, ήταν ο βασιλιάς Μίδας, ο οποίος επιθυμούσε όλα όσα άγγιζε να γίνονται χρυσός. Γρήγορα ανακάλυψε πως υπήρχε κάποιο σοβαρό μειονέκτημα στην επιθυμία του.
Σύνοψη των στόχων

Μπορείτε να το θυμάστε απομνημονεύοντας τα αρχικά ‘’ΘΑΑΜΜΟ’’ του κάθε βήματος.
ΘΕΤΙΚΟ
Σκεφτείτε αυτό που θέλετε και όχι αυτό που δεν θέλετε .

Ρωτήστε ·’’ Τι θα προτιμούσα να έχω;’’

‘’Τι θέλω πραγματικά; ‘’

Ευρύτερος στόχος


Βήμα επάνω                              Αν πετύχω αυτό το στόχο που θα ωφεληθώ

                                    Στόχος


Βήμα κάτω                                Τι με εμποδίζει;


Μικρότερος στόχος

Αυτό που μπορώ


Σκεφτείτε τι θα κάνατε πραγματικά που να βρίσκεται μέσα στα

πλαίσια ελέγχου σας.

Ρωτήστε: «Τι θα κάνω για να επιτύχω τους στόχους μου;»

«Πώς μπορώ να αρχίσω και να διατηρήσω αυτή την τα­κτική;»
Καθορισμός
Φανταστείτε το αποτέλεσμα με τη μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέ­ρεια. Ρωτήστε:



«Ποιος, πού, πότε, τι και πώς ειδικά;»
Ακρίβεια

Φανταστείτε το αποτέλεσμα με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια μπορείτε.

Ρωτήστε: «Ποιος, πού, πότε, γιατί και πώς, ακριβώς;»
Απόδειξη

Σκεφθείτε τα αποδεικτικά στοιχεία που θα σας δείξουν ότι πετύχα­τε αυτό που θέλατε.

Ρωτήστε: «Τι θα δω, θα ακούσω και θα νιώσω όταν θα το έχω;» 
 « Πώς θα ξέρω ότι το πέτυχα;»
Μέσα

Έχετε τα κατάλληλα μέσα και επιλογές για να επιτύχετε το στόχο σας;

Ρωτήστε: «Τι μέσα απαιτούνται για να επιτύχω αυτό το αποτέλε­σμα;»
Μέγεθος

Έχει ο στόχος το σωστό μέγεθος;

Εάν είναι πολύ μεγάλος ρωτήστε, «Τι με εμποδίζει να τον επιτύχω;» και μετατρέψτε τα προβλήματα σε μικρότερους στόχους. Φροντίστε να είναι καθαροί και αρκετά προσιτοί.

Εάν είναι πολύ μικροί για να αποτελέσουν κίνητρο ρωτήστε, «Εάν ε­πιτύχω αυτό το αποτέλεσμα, σε τι θα με ωφελήσει;» Κινηθείτε προς τα πάνω μέχρι να φτάσετε σ' ένα αποτέλεσμα που ικανοποιητικό και μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για σας.
Οικολογικό πλαίσιο
Ελέγξτε τις επιπτώσεις στη ζωή και στη σχέση σας, αν επιτύχετε το αποτέλεσμα

Ρωτήστε

‘’Ποιόν άλλον επηρεάζει αυτό;’’

‘’Τι θα συμβεί αν το επιτύχω;’’

‘’ Εάν μπορούσα να το επιτύχω άμεσα, θα το έκανα; ‘’

Παρατηρήστε τα συναισθήματα αμφιβολίας που ξεκινούν με «ναι, αλλά..’’

Ποιες ανησυχίες σας εκπροσωπούν αυτά τα συναισθήματα αμφιβολίας;

Πώς μπορείτε να αλλάξετε το στόχο, έτσι ώστε να τις συμπεριλάβετε;

Τώρα στραφείτε  σ' αυτό τον αναθεωρημένο στόχο μέσα από τη διαδικασία

ελέγχου που περιγράψαμε πιο πάνω για να βεβαιωθείτε πως εξακολουθεί να είναι σαφής.

Το τελευταίο βήμα είναι να αναλάβετε δράση.

 Πρέπει να κάνετε την πρώτη κίνηση.

Μια διαδρομή χιλίων μιλίων ξεκινά με το πρώτο βήμα.

Εάν ο στόχος είναι σαφής, τότε είναι προσιτός, ενθαρρυντικός και υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αποτελέσει ικανοποιητική πρόκληση για σας.

Δείτε επίσης: